CW Stageblog

Zoofy’s informele werksfeer

Als een bangig groentje begon ik aan mijn marketing-gerelateerde werkzaamheden bij dit bedrijf, maar gelukkig was ik al een gevorderde in de sfeer van Zoofy. Door een bijbaan bij het bedrijf heb ik allang de informele werksfeer mogen ervaren en ervan mogen genieten. Inmiddels is het alweer twee jaar geleden sinds de platonische liefde van mijn leven mij naar dit scale-upbedrijf heeft getrokken, zodat wij met anderen de klantenservice van Zoofy konden platwalsen met gezelligheid.

En begrijp mij niet fout. Er wordt echt nog wel gewerkt, maar met zulke leuke mensen om je heen gaat dat soms mis op een ‘vrijmibo’ en op normale kantoordagen. In dit geval is het echt zo dat de mensen het bedrijf maken, want dit twintigtal aan werknemers aan het Vondelpark creëren samen een geweldig dynamiek en succesvol geheel. Van een totale afhankelijkheid aan investeerders is Zoofy naar een winstgevend concept tussen vele concurrenten gegaan; het had niet gerealiseerd kunnen worden zonder de toppers in het bedrijf!


Laat ik maar eens wat vertellen over de winstgevend concept, want mijn enthousiasme voor dit bedrijf gaat nu geheel zonder context. Klanten van Zoofy kunnen online een klus in en om het huis aanvragen zodat Zoofy die klus kan koppelen aan één van hun duizenden zelfstandige vakmensen.
Eerst werkte ik er als een klantenservicemedewerker, maar daarna heb ik de stage Marketing Coördinator vervuld binnen het marketingteam. Hieronder viel voornamelijk het creëren, analyseren en optimaliseren van Zoofy’s advertenties in Google Ads waarbij ik uiteindelijk als ervaren marketeer het alle advertenties van Zoofy heb kunnen verbeteren om een groter aantal klussen voor een lagere prijs te realiseren. Uiteindelijk heb ik met mijn mede-stagiair, huisgenoot, studiegenoot, collega en lieveling Zoofy’s webcare via Instagram, Facebook en Twitter kunnen bijhouden om de bereikbaarheid voor het platform beter te maken dan het ooit tevoren was.

Als een slagroom én een kers op de taart kreeg ik ook nog de vrijheid om een nieuw verdienmodel voor het bedrijf op te zetten. Eigenlijk wilde ik een webwinkel voor Zoofy opzetten om de mogelijkheden in winkelwaar te verkennen, maar zo’n irrationele keuze zou niet zomaar gerespecteerd kunnen worden door de aandeelhouders dus moest ik dat onderbouwen aan de hand van een riedel over brand marketing, opbrengsten en partnermogelijkheden. Het verdienmodel bleek prachtig voor de aandeelhouders, maar jammer genoeg mocht ik mijn webwinkel niet openen dus mijn ambitieuze designs voor koopwaar moet nog even wachten.

Gelukkig heb ik de stage wel kunnen afsluiten met een gevoel van voldoening en ik zou ieder ander aanraden om voor dezelfde stageplek te kiezen zodat zo’n iemand met zoveel genot als ik ook een blog kan uittypen. Ik zou voor geen goud een andere stageplek hebben gekozen.


Posted

in

by