CW Stageblog

Stagiaire bij &samhoud: formats en de stichting

unnamed

Begin februari ben ik begonnen met mijn stage bij &samhoud. Met een kantoor aan het water op de Oosterdokskade en een prachtig kantoorpand op de Maliebaan in Utrecht is het een grootschalig, onwijs mooi en uitzonderlijk bedrijf. &samhoud is van oorsprong een adviesbureau dat leiders binnen organisaties helpt met het oplossen van strategische vraagstukken. Echter had mijn functie binnen &samhoud hier niet heel veel mee te maken. Ik ben onderdeel geweest van een gloed nieuw team, namelijk: &samhoud formats. Met ons team bedachten en maakten we formats voor bijvoorbeeld de NPO of RTL. Daarnaast heb ik gewerkt voor de stichting van mijn stagebegeleider genaamd ‘For the love of Amsterdam’. Deze stichting probeert middels aanbieding van een product geld op te halen voor de horeca en musea die getroffen zijn door de corona crisis. Aangezien &samhoud een van de partners van de stichting is, was het gemakkelijk om deze werkzaamheden te combineren.

Persoonlijk zou ik mijn stage zeker aan anderen aanraden. Het was onwijs leuk om te kunnen proeven van twee werelden: een grootschalig, al automatisch functionerend en gevorderd bedrijf én een start-up zonder winstoogmerk. Daarnaast heb ik hierdoor onwijs veel nieuwe, leuke en interessante mensen/collega’s mogen ontmoeten waarvan ik onwijs veel heb mogen leren. In mijn onderzoek staat enkel de stichting centraal. Voor de stichting waren de resultaten van mijn onderzoek namelijk erg bruikbaar en voor het overzicht had &samhoud besloten om de partijen niet in een onderzoek te combineren. Tijdens mijn onderzoek heb ik gekeken naar het effect van verschillende afzenders (de consument, of de stichting zelf) van social media berichten middels Instagram en de invloed van deze afzenders op de merkattitude. De stichting wilde dit graag weten, omdat ze geen budget hebben voor betaalde marketing. Het was voor hen daarom handig om te kijken of ze zich moesten gaan focussen op marketing op hun eigen Instagram account, of het benaderen van andere partijen voor het doen van marketing middels Instagram. Uiteindelijk heeft het onderzoek geen significant resultaat opgeleverd, maar alsnog waren de resultaten erg gunstig voor de stichting.

Tot slot was het erg apart om in de corona periode stage te lopen. Veel thuiswerken kwam hier helaas bij kijken, maar zodra de kantoren weer (deels) open gingen heb ik ook nog kunnen proeven van het ‘echte’ bedrijfsleven. Daarnaast heeft het onwijs lang geduurd voordat het product van de stichting (de City Boost) live kon gaan. Gelukkig heb ik uiteindelijk op 5 juni 2021 nog nét voor het einde van mijn stageperiode de livegang mogen meemaken. Dit was een onwijs leuke en leerzame ervaring. Een product waar je met een team al zo lang aan werkt in zijn werking zien treden is echt geweldig en een ervaring om nooit te vergeten.

(studiejaar 2020/2021 semester 2)


Posted

in

by

Tags: