Een social media post opmaken voor Sven Kramer, helpen met het opzetten van verschillende digitale campagnes voor de Nederlandse Loterijen en meehelpen voorbereiden van sportevenementen… Een handjevol werkzaamheden die ik de afgelopen maanden bij House of Sports heb verricht.
House of Sports is een veelzijdig sportmarketingbedrijf, gevestigd in Ouderkerk aan de Amstel. Met een prachtig uitzicht over de Amstel en een broodje van de keurslager om de hoek kijk ik terug op een mooie periode bij deze organisatie. Ondanks het overwaaien van het coronavirus in het land heb ik de afgelopen tijd niet stilgezeten, in tegendeel zelfs. Vanaf dag één ben ik als stagiaire al volledig bij de processen in het bedrijf betrokken geweest. Zo heb ik bijvoorbeeld veel digitale, maar ook real-life campagnes mogen bedenken en ontwerpen (zie bovenstaande foto als voorbeeld). Hierbij maakte ik gebruik van mijn Adobe Photoshop en Illustrator skills.
Daarnaast heb ik ook meegeholpen met het voorbereiden van evenementen die gepland stonden. Zo waren wij druk in de voorbereiding om de Feyenoord ‘Lichtmastcampagne’ te realiseren in samenwerking met hun hoofdsponsor Droomparken. Twee prijswinnaars zouden dan kans maken op twee ‘droomseats’ tijdens de Klassieker op 22 maart 2020. Vanuit de 51 meter hoge lichtmast zouden zij de wedstrijd op een hele bijzondere manier mogen meemaken (zie onderstaande promotievideo). Helaas heeft het coronavirus roet in het eten gegooid en kon deze wedstrijd, en hiermee dus de prijs, niet doorgaan. Dit was natuurlijk balen omdat ik me ontzettend had verheugd hierbij mee te helpen op de dag zelf. Desondanks heb ik wel veel geleerd van de processen en aanloop om de campagne heen. Ook heb ik samen met een andere collega de mogelijkheden onderzocht om de interne communicatie binnen House of Sports te verbeteren.
Het werken voor een marketingbureau heb ik af en toe als hectisch, maar ontzettend leuk ervaren. Je bent met veel verschillende klanten en bedrijven bezig en leert zo dus ontzettend veel. Daarnaast heb ik veel vrijheid gekregen de taken en opdrachten in te vullen op mijn manier en word je als stagiaire echt gezien als onderdeel van het bedrijf. De ene dag zit je op kantoor een social media post op te maken voor Feyenoord en de andere dag zit je in de auto op weg naar Heereveen om mee te helpen in schaatstempel Thialf. Het werken bij een sportmarketingbureau heb ik in overal als positief ervaren. Hou je van sport? Vind je marketing interessant en heb je geen ‘9 tot 5’ mentaliteit? Dan is een stage bij House of Sports zeker de plek voor jou!
Leave a Reply