CW Stageblog

Stage Mediahuis

Ik schrijf deze blog tegen het einde van mijn stage. Ik ben nu bezig met mijn laatste opdrachten afronden en ben laat zo alles netjes achter voor de volgende stagiair. Ik heb 5 maanden stagegelopen bij Mediahuis. Mediahuis is het overkoepelende bedrijf van onder andere De Telegraaf, Dumpert, NRC etc. Ik werk op de afdeling Mediahuis e-commerce. Zij houden zich bezig met de webshops van De Telegraaf; Groupdeal en Telegraaf Webshop. Mijn stage begon het grootste deel vanuit huis. 4 dagen in de week werkten wij thuis, 1 dag werkten wij op kantoor. Helaas werden dit al snel 5 dagen thuis toen de coronabesmettingen weer begonnen te stijgen. Een dag thuis werken begon voor mij om 9 uur. Ik startte mijn laptop van de zaak op en logde in op on chatbestand Slack. Via Slack kon ik makkelijk contact houden met al mijn collega’s. Om 09:15 hadden wie iedere ochtend een meeting via Microsoft Teams. Hierin kreeg iedereen de mogelijkheid belangrijke zaken te bespreken. Rond 09:30 eindigde de meeting en kon ik beginnen aan mijn werkzaamheden voor die dag. Iedere dag plaatsen Telegraaf Webshop en Groupdeal advertenties in de krant. In deze advertenties komen allerlei producten die worden verkocht op de webshops naar voren. Denk aan draadloze stofzuigers, airfryers, verzwaringsdekens, etc. Bedenk het maar en deze webshops hebben het. Zodra het inkoopteam aan mij doorgaf welke producten wij de volgende dag zouden adverteren kon ik aan de slag. Ik koos de geschikte afbeeldingen uit en schreef teksten om klanten te overtuigen om de producten te kopen. Wanneer ik klaar was met het maken van de krantenadvertenties stuurde ik ze op naar het inkoopteam en een collega van marketing. Zij gaven eventueel feedback om te advertentie te optimaliseren. In het begin van mijn stage was dit nog veel, maar in de loop van mijn stage kreeg ik steeds minder feedback, totdat ik bijna nooit meer feedback kreeg. Dit was voor mij een mooi teken dat ik echt was gegroeid binnen het bedrijf! Wanneer de krantenadvertenties ingeleverd waren bij De Telegraaf en de regionale dagbladen kon ik verder met mijn andere werkzaamheden. Dit bestond onder andere uit het maken van banners, het herschrijven van teksten op de website en het optimaliseren van hoofdafbeeldingen. Alles wat met content te maken had werd naar mij doorgeschoven. Een keer per maand kregen wij een katern in de krant. Dit zijn 8 of 16 pagina’s in de krant aan advertentieruimte. Ik zorgde ervoor dat het katern werd gevuld met goede teksten en afbeeldingen. Ik heb ontzettend veel geleerd tijdens mijn stageperiode. Ik heb echt het gevoel dat ik ben gegroeid en dat dit mij enorm gaat helpen in het zoeken naar een baan als ik afgestudeerd ben. Ik wil medestudenten dan ook zeker aanraden om te solliciteren bij Mediahuis voor een goede leeromgeving.


Posted

in

by

Tags: