Het is midden juni wanneer ik dit schrijf en veel mensen om mij heen beginnen hun studiejaar af te ronden, omdat de zomer bijna begint. Ikzelf loop stage tot eind juli. In totaal zijn dat 6 maanden stage, aangezien ik in februari begon. Aan de hand van deze blog wil ik jullie een beeld geven van hoe stagelopen bij LINDA. er voor mij uit gezien heeft, hoe mijn onderzoek gegaan is en wat het bedrijf met mijn onderzoeksresultaten heeft gedaan. Eerst licht ik nog kort even toe dat LINDA. een bedrijf is dat het blad LINDA.magazine, LINDA.meiden en nog veel andere media content produceert. Mijn stage liep ik bij LINDA. op de marketingafdeling, als marketingservice stagiair. Samen met nog twee andere stagiaires liep ik op deze afdeling stage.
Waar heb ik het meeste van geleerd?
In de gehele stageperiode heb ik heel veel geleerd. Niet alleen ervaarde ik voor het eerst hoe het is om fulltime te werken, maar ook was ik voor het eerst deel van een erg groot bedrijf dat uit veel mensen bestaat. Hierdoor heb ik geleerd hoe je op een leuke en toch professionele manier bij een groot team aansluit. Ook heb ik geleerd samen te werken met collega’s die soms al jaren werkzaam zijn binnen dit bedrijf. Op werkgebied heb ik geleerd hoe een mediabedrijf in elkaar steekt en wat er allemaal nodig is om een blad iedere maand te creëren. Binnen mijn stageperiode vielen ook een aantal evenementen, hier heb ik ook enorm veel van geleerd. Van de voorbereiding tot hoe zo’n evenement op de dag zelf in zijn werk gaat. Tot slot heb ik inhoudelijk gezien veel nieuwe systemen leren gebruiken die ik geacht werd te gebruiken voor mijn stagefunctie, om abonnementen van klanten te beheren bijvoorbeeld.
Zou ik deze stage anderen aanraden?
Ik zou deze stage absoluut aanraden! Het is wel een wat lange stage, vergeleken met andere stages en het feit dat je vanuit de UvA slechts 3 maanden stage hoeft te lopen. Maar mocht dit bedrijf/de stage functie aansluiten op je interesses, zou ik je willen aanraden dit je zeker niet tegen te laten houden. Het bedrijf is onwijs creatief en iedereen is heel aardig en behulpzaam. Daarnaast staan ze bij LINDA. op elke afdeling open voor gesprekken met stagiaires buiten hun eigen afdeling, zodat je als stagiair kunt kijken of je mogelijk interesse hebt in andere werkvelden. Als laatste is het bijzonder dat je echt als volwaardig lid van het team opgenomen wordt. Je wordt niet weggezet als stagiair met taken die niet voldoende uitdagen, dat vond ik voornamelijk een groot pluspunt van de stage bij LINDA.. Je voelt echt dat het bedrijf veel aan jou heeft.
Interessante onderzoeksresultaten
Binnen de marketing is er al een hoop vastgesteld bij LINDA. als het op advertising en merkplaatsing aankomt, maar de doelgroep van LINDA. is vrij breed. Hierdoor heb ik onderzoek gedaan naar categorieën binnen deze doelgroep. Een interessante bevinding was dat je de jongere doelgroep, die bij het blad LINDA.meiden hoort, marketinggericht het best anders kan benaderen dan de oudere doelgroep, die bij het blad LINDA.magazine hoort.
Wat heeft het bedrijf met jouw onderzoeksresultaten gedaan?
Het marketing team bij LINDA. neemt mijn onderzoeksresultaten, waar kan, mee in hun marketingstrategie.