Hi allemaal!
Wat leuk dat jullie meer willen weten over mijn ervaringen als stagiair bij RTL! Afgelopen februari ben ik begonnen bij RTL als stagiair Corporate Communicatie & Merkstrategie. Mocht je RTL nog niet kennen, RTL staat bekend om de televisiezenders, de streamingdienst Videoland, het online platform RTL.nl met nieuws en entertainment en de weerapp Buienradar.
De afgelopen maanden zijn echt voorbijgevlogen! Op mijn eerste dag werd ik fijn ontvangen door het team, wat uit ongeveer zes mensen bestaat. Hierdoor voelde ik mij snel op mijn gemak. Op de afdeling houden we ons bezig met interne communicatie, externe communicatie, woordvoering en Corporate Social Responsibility (CSR). Tijdens mijn stage heb ik veel meegewerkt aan projecten die bijdragen aan de CSR-strategie. We houden ons bij CSR bezig met de maatschappelijke impact die je als groot mediabedrijf hebt. Dit doen we binnen drie thema’s: duurzaamheid, diversiteit & inclusie en verantwoord samenwerken.
Ik had geen vaste taken of werkzaamheden tijdens mijn stage, omdat elk project met andere werkzaamheden komt. Op dit moment ben ik met verschillende projecten bezig. Aan het begin van mijn stageperiode hebben we bijvoorbeeld de stijlgids voor inclusief beeld- en taalgebruik gelanceerd. Inmiddels ben ik nog steeds aangehaakt bij dit project, op dit moment ben ik bezig met het bedenken en opstellen van een interne campagne, om de stijlgids op een leuke manier het hele jaar onder de aandacht te houden. Het leuke aan het werken aan verschillende projecten, is dat je geen vaste werkzaamheden hebt en daardoor is het werk heel afwisselend. Geen dag is hetzelfde en bij elk project zitten nieuwe uitdagingen, waardoor je erg veel leert.
Het onderzoek dat ik heb uitgevoerd tijdens mijn stageperiode gaat ook over CSR. Omdat ik daar op dagelijkse basis veel mee bezig ben, vond ik het interessant om hier onderzoek naar te doen. Het viel mij op dat er nog niet veel inzicht is in hoe betrokken medewerkers zijn bij CSR. Ik heb daarom onderzocht in hoeverre er betrokkenheid is bij CSR, het niveau van CSR-bewustzijn en de mate van participatie bij CSR-initiatieven onder RTL-medewerkers.
Ik vond het ontzettend leuk om stage te lopen bij RTL! Ik heb tijdens deze stage veel geleerd en veel nieuwe mensen leren kennen. Als je op zoek bent naar een leuke, dynamische en afwisselende stage, kan ik een stage bij RTL op de corporate communicatieafdeling zeker aanraden!