Voor mijn gevoel was ik nog maar halverwege mijn stageperiode toen ik me ‘s ochtends op de fiets naar stage realiseerde dat ik toch echt bezig was aan mijn laatste week stage. Wat zijn die vijf maanden toch snel omgevlogen. Ik heb mijn stage gelopen bij Kinetic World Wide, een Out of Home mediabureau gespecialiseerd in buitenreclame. Een kleine organisatie gevestigd in Amsterdam Zuid. Ondanks dat het een klein bedrijf is heeft het verschillende locaties in het buitenland en is het marktleider in Nederland.
Gedurende mijn stage was ik werkzaam op de afdeling research en marketing. Ik vond het erg prettig om bij een kleine organisatie te werken omdat je zo niet alleen alles mee krijgt van wat er gebeurd binnen de organisatie, maar dat je ook meteen wordt opgenomen in het team. Doordat stagiaires erg belangrijk zijn voor Kinetic, krijg je veel verschillende taken en ook aardig wat verantwoordelijkheid. Geen één dag was hetzelfde want naast de vaste werkzaamheden, vooral marketing gericht, waren er verschillende projecten waar mijn hulp nodig was. Zo heb ik veel geleerd en ervaring kunnen op doen. Het onderhouden van de website en sociale media waren de vaste werkzaamheden. Daarnaast heb ik mogen meewerken aan het Out of Home Handboek, een overzicht van alle buitenreclame objecten van Nederland. Daarnaast was de bureaujaarkalender voor 2017 mijn verantwoordelijkheid en heb ik meegeholpen met het organiseren van de masterclass. Het werk bij Kinetic vond ik erg leuk en afwisselend waardoor het niet ging vervelen en de vijf maanden voor mijn gevoel omgevlogen zijn.
Natuurlijk moest ik ook een onderzoek uitvoeren, hier staat Kinetic ook erg voor open. Je mag zelf met een idee komen, maar vaak hebben ze al een richting of soort onderzoek dat ze willen uitvoeren waar aan je mee kan helpen. Mijn onderzoek ging over het effect van formaat van een buitenreclame object op de prijs die de consument verwacht dat het afgebeelde product kost. Dit was een grootschalig onderzoek waarvan ik een klein deel zelf heb mogen uitvoeren. Dit onderzoek is gepresenteerd tijdens de Kinetic masterclass over het effect van Out of Home. Dit onderzoek paste hier mooi bij omdat het gaat over het effect van formaat van een Out of Home object op prijs.
Ik kan moeilijk omschrijven wat ik nou het meest heb geleerd tijdens mij stage. Ik had nog nooit eerder stage gelopen dus ik wist niet zo goed wat ik in eerste instantie kon verwachten. Wat ik vooral erg leuk vond was om een keer het werkveld mee te maken. Daarnaast heeft mijn stage me geholpen met het plannen van verschillende werkzaamheden en het goed communiceren van berichten, zowel intern als extern.
Ik heb een ontzettend leuke stage gehad bij Kinetic. Met een gezellig team, afwisselende werkzaamheden en goede begeleiding. Daarom kan ik Kinetic zeker aanraden als adres om stage te lopen!