CW Stageblog

Mijn stage-ervaring bij Maha Amsterdam tot dusver

 

Hi! Ik ben Flore de Man en ik loop momenteel stage bij multi-brand kleding retailer Maha Amsterdam. Ik ben hier in september begonnen aan een vijf maanden durende stage. Dit betekent dat ik dus inmiddels halverwege mijn stageperiode ben.

Maha Amsterdam richt zich op het voorzien van vrouwen in kleding en schoenen, binnen de streetwear tak van de modesector. Hiermee is het bedrijf de enige winkel in Amsterdam die zich richt op het aanbieden van streetwear-kleding voor vrouwen (en dus niet wat vaak te zien is, voor mannen).

Maha Amsterdam ziet zichzelf alleen niet enkel als kledingzaak, maar ook als een middelpunt van een gemeenschap bestaande uit diverse en gelijkgestemde vrouwen die elkaar willen versterken op verschillende vlakken. Het bedrijf organiseert hierom regelmatig evenementen en werkt nauw samen met grote namen als Nike. Zulke evenementen staan vaak in het teken van zogezegde storytelling, community building en women empowerment. Deze onderwerpen vind ik zelf erg interessant. Het mogen meehelpen aan deze projecten vind ik daarom heel leuk om te doen.

Op veel van mijn werkdagen ben ik bezig met het bedenken van allerlei vormen van content die kunnen zorgen voor zogenoemde engagement met onze gemeenschap. Ook bedenk ik wat voor strategieën er kunnen worden ingezet om de doelen te behalen die wij voor Maha Amsterdam hebben opgesteld. Hier komt een beetje marketing bij kijken. Hierbij vraag ik mij af: Wat werkt goed voor het bedrijf? Hoe moeten we ons in de toekomst inzetten om niet alleen te verkopen, maar om ook een band op te bouwen met onze klanten?

Uit het mogen meewerken aan het opbouwen en behouden van relaties met verschillende individuen, merken en partijen in deze sector, haal ik veel plezier. Alles omtrent bedrijfsreputatie, bedrijfsidentiteit en bedrijfsvisie vind ik heel interessant. Alle taken die ik moet uitvoeren die hier mee te maken hebben, vind ik dus heel leuk om te doen. Om deze reden wil ik voor mijn stageonderzoek de attitude van klanten tegenover bedrijven die storytelling toepassen, in tegenstelling tot bedrijven die dit niet doen, bestuderen.

Onlangs heb ik voor onze lopende samenwerking met Nike, vijf interviews mogen afnemen met verschillende creatieve vrouwen die zich elk op hun manier inzetten voor vrouwenemancipatie. Ik heb hiervoor o.a. de hoofdredacteur van Vogue Nederland mogen interviewen. Heel spannend, maar vooral erg leerzaam om mijn kwalitatieve onderzoek skills zo te kunnen ontwikkelen.

Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin, en heb ik veel kunnen leren door de vrijheid en verantwoordelijkheid die ik krijg vanuit het bedrijf. Ik kijk er naar uit om ook in de tweede helft van mijn stageperiode veel mee te mogen werken aan verschillende interessante projecten, en om nog meer nieuwe vaardigheden op te doen.


Posted

in

by

Tags: