Sinds februari loop ik stage bij het mediabedrijf LINDA., dat onderdeel uitmaakt van Talpa Network. Het merk LINDA. begon in 2003 als magazine, maar is daarna al snel uitgegroeid tot mediamerk dat zowel online of offline een groot deel van de vrouwelijke bevolking bereikt. Het mediabedrijf bereikt haar lezers met verschillende social media kanalen, de website LINDA.nl en de printtitels LINDA., LINDA.meiden en LINDA.loves. Het totale merkbereik van LINDA. (online + print) bedraagt gemiddeld meer dan 3,6 miljoen mensen per maand (Q1 2022 t/m Q4 2022).
Ik zal in totaal 6 maanden de functie van de marketing promotie stagiaire vervullen. Binnen deze rol houd ik me vooral bezig met taken op het gebied van reputatiemanagement, PR en communicatie. Een van mijn vaste taken waarmee ik elke ochtend begin is het checken van persberichten waarin LINDA. is voorgekomen. Van deze persberichten, videobeelden of radioberichten maak ik een duidelijk overzicht voor mijn stagebegeleider. Verder maak ik de B2B-nieuwsbrief eens in de zes weken zowel online als per mail en stuur ik de nieuwste edities naar de collega’s van Radio538, Shownieuws en RTL Boulevard. Daarnaast help ik ook met het opzetten van marketingcampagnes rondom de nieuwe edities van LINDA.meiden. Ook werk ik weleens onderzoekjes uit die we onder de doelgroep hebben getest of ga ik mee naar een tafel waar lezeressen hun mening kunnen geven.
Omdat ik erg werd betrokken bij de digitalisering van LINDA.meiden, heb ik daar mijn stageonderzoek op afgestemd. Om geld te verdienen met online media moeten printmedia hun content achter een betaalmuur beschikbaar stellen. Ook LINDA.meiden is de transitie naar premium content aan het maken. Om te meten of de doelgroep wel behoefte heeft aan betaalde content en of zij bereid zijn om te betalen, heb ik een online onderzoek gedaan. Omdat LINDA.meiden zich erg focust op het ‘community-gevoel’ was ik erg benieuwd of ‘merkbetrokkenheid’ in verband zou staan met ‘de betalingsbereidheid van jongeren voor digitale content’.
Ik vond het onwijs leuk om stage te lopen bij LINDA. Tijdens mijn stage heb ik veel nieuwe dingen geleerd en heb ik hele leuke mensen ontmoet. Ik ben erachter gekomen dat ik de mediawereld erg leuk vind en dat PR/marketing erg goed bij me past!