CW Stageblog

Mijn stage bij Déhora

Op het moment zit ik in de eindfase van mijn stageperiode bij Déhora Consultancy Group – Nederland. Déhora houdt zich bezig met het begrip tijd, ons het meest schaarse goed. Er zijn verschillende afdelingen binnen het bedrijf; zo worden er planners gedetacheerd door heel Nederland om (tijdelijk) de planning van klanten over te nemen of te ondersteunen, ook is er een consultancy- en Researchafdeling, waarbij voor klanten onafhankelijk onderzoek wordt gedaan en advies wordt gegeven en ten slotte is er de Déhora Academy, een CRKBO-erkend opleidingsinstituut voor planning professionals. Déhora is een internationaal bedrijf, met vestigingen in Nederland, België, Tsjechië en Polen. Heel wat dus, het heeft even geduurd voordat ik overal een goed overzicht van had, maar ondertussen ben ik helemaal op mijn plek op de Marketing & Communicatieafdeling van Déhora.

Het Marketing & Communicatie team bestaat uit 3 mensen (inclusief mijzelf). Wij zijn verantwoordelijk voor alles wat met communicatie en marketing te maken heeft, zowel intern als extern. Een werkdag begint met marketingoverleg, elke dag bespreek ik met het team wat iedereen die dag gaat doen en welke projecten er lopen. Ook is er ruimte om zaken aan te geven en te praten over bijvoorbeeld het weekeinde, dit waardeerde ik erg, want zo bouw je toch een band op met elkaar. De rest van de dag mocht ik zelf inplannen.

Mijn ‘hoofdtaak’ tijdens mijn stage was het creëren van de interne nieuwsbrief, zowel in het Nederlands als een internationale nieuwsbrief in het Engels. Dit vond ik erg leuk om te doen, verzamelen van informatie, stukjes schrijven en opmaken in Campaignmonitor en ik heb er veel leuke reacties op gekregen. Ook heb ik een aantal blogs geschreven, LinkedIn berichten geplaatst en heb ik meegedacht met de afdeling en was ik vaak bij vergaderingen aanwezig. Doordat de marketingafdeling veel samenwerkt met andere afdelingen binnen Déhora zijn de werkzaamheden zeer divers. De communicatieafdeling staat als het ware ‘in het midden van de organisatie’, waardoor het werk wat je doet belangrijk is, gewaardeerd wordt en divers is. Omdat de werkzaamheden zo divers zijn is er ook ruimte om zelf invulling te geven aan jouw taken; zo ben ik meer gefocust op communicatie en iets minder op het marketinggedeelte.

Mijn stageperiode bij Déhora heb ik zeer positief ervaren. Er is een open sfeer binnen het bedrijf en de mensen zijn professioneel. Er waren ook nog 3 andere stagiaires bij Déhora op verschillende afdelingen, wat erg gezellig was en hierdoor had je een groepje waarop je kon terugvallen. Ik heb hier veel geleerd en projecten waaraan ik heb gewerkt zijn ook gepubliceerd of uitgestuurd naar werknemers, ik kan echt laten zien wat ik hier heb gedaan.

Gelukkig was niet alleen ik erg enthousiast over mijn tijd hier, want ik mag blijven werken bij Déhora als werkstudent op de Marketing & Communicatieafdeling! Wat ik erg leuk vind en waardoor ik nog meer kan leren en (werk)ervaringen op kan doen.


Posted

in

by

Tags: