Ruim voordat ik zou beginnen met mijn stage begon ik mijn zoektocht. Ik heb lang getwijfeld of ik moest gaan voor een groot bedrijf of juist een wat kleiner bedrijf. Een vriend van mij gaf mij de tip om eens te kijken of ING een bedrijf is dat bij mij past. Ik ging me wat meer verdiepen in ING en werd enthousiast. Ik controleerde of er vacatures openstonden en stuitte op een (online) marketing vacature bij ING verzekeren. ING biedt vanuit de naam van Nationale Nederlanden allerlei verzekeringen aan. Ik heb twee gesprekken gevoerd en vervolgens kreeg ik het goede nieuws dat ik was aangenomen voor een stageperiode van vijf maanden.
Ondertussen ben ik alweer een maand bezig met mijn stage. Ik merk dat ik langzaam begin te wennen aan het ritme van stage lopen. Vier dagen per week vroeg opstaan en laat thuis thuiskomen is wel een overgang vergeleken met het studentenleven dat ik hiervoor had. Ik ben op vrijdag vrij en probeer dan achterstallig werk voor school te doen, zodat ik altijd in het weekend lekker vrij ben. Dit vind ik een groot voordeel aan het ‘’stage ritme’’.
Ik zal een onderzoek gaan uitvoeren naar aanleiding van de wensen van mijn afdeling. Mijn onderzoek zal gaan over hoe communicatie kan worden ingezet om klanten binnen ING verzekeren te behouden. De reden achter dit onderzoek is dat mijn collega’s merken dat ze er steeds beter in worden om nieuwe klanten te werven, maar dat er te weinig aandacht wordt geschonken aan de retentie van klanten.
Toen ik startte met mijn stage was mijn team druk bezig met de voorbereidingen voor een voorjaarscampagne. Het duurde nog vijf weken voordat deze campagne live moest gaan. Tijdens de ontwikkeling kwam het team voor veel uitdagingen te staan met de nodige stress. Ik vind het heel interessant om de werkzaamheden omtrent deze campagne mee te maken. Het leukste vind ik om strategisch na te denken over hoe de campagne het best kan worden uitgerold. Ik merkte soms wel dat door de hoge spanningen omtrent de campagne er niet altijd veel oog voor mij was. Mijn collega’s zaten zelf helemaal in de campagne en ik moest er nog alles over leren. Gelukkig krijg ik naarmate de tijd vordert en ik meer leer, steeds meer verantwoordelijkheden en leuke taken. Zo help ik mee bij het bedenken van content voor de campagne uitingen, het uitzoeken van beelden voor de campagne en het plaatsen van content op de campagne pagina op de website. Momenteel zitten we in de laatste week voordat de campagne live gaat. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de campagne en wat de komende vier maanden mij nog gaan brengen!