Dag allemaal,
Mijn naam is Myrthe Sol en momenteel zit ik in de laatste drie weken van mijn stage bij het bedrijf Things I Like Things I Love. Things I Like Things I Love, hierna TILTIL genoemd, is een bedrijf met winkels die vallen onder concept stores. Dit betekent dat TILTIL niet alleen één specifiek product verkoopt, zoals bijvoorbeeld alleen kleding, maar veel verschillende type producten verkoopt. Zo begon TILTIL als een pop-up store met zelf geselecteerde vintage items van twee Amsterdamse vriendinnen. Inmiddels verkopen zij buiten hun eigen kledinglijn ook allerlei verschillende andere kledingmerken in hun winkels en verkopen ze woonaccessoires, meubels, sieraden en schoenen.
Mijn functie binnen TILTIL is het ondersteunen van de marketingafdeling op het hoofdkantoor. TILTIL maakt voor op al hun sociale media kanalen zelf de online content. Om deze reden moet er veel gebrainstormd worden over wat, hoe en wanneer deze content gemaakt wordt. In dit gehele proces speel ik een belangrijke rol. Ik bedenk veel ideeën en ik creëer zelf content voor TILTIL. TILTIL laat hun sociale media kanalen ook analyseren door een online marketingbureau. Wekelijks heb ik samen met het marketingteam een meeting met dit marketingbureau, waarin zij ons vertellen welke advertenties en welke content tot de meeste aankopen heeft geleid en tot de hoogste sociale media engagement onder de doelgroep. Op basis van deze informatie kan ik dan weer nieuwe ideeën voor nieuwe content gaan bedenken. Want door deze meetings kom ik steeds beter te weten wat de goede marketingstrategie is voor de doelgroep van TILTIL. Gedurende de stage ging het bedenken en creëren van content voor TILTIL steeds beter. Aan het begin moest ik nog leren wat de specifieke stijl van TILTIL was die zij graag wouden zien in hun online content. Maar nadat ik dat geleerd had werd de content die ik creëerde steeds beter.
Buiten het ondersteunen van het marketingteam van TILTIL onderzoek ik voor hen met welk type content de sociale media engagement onder de doelgroep van TILTIL kan laten stijgen. TILTIL is erg actief op sociale media, maar zij merken dat de sociale media engagement onder doelgroep toch laag ligt. Om deze reden ben ik tijdens mijn stage hier een onderzoek naar gestart. Ik heb vier verschillende posters gecreëerd met betrekking tot interactiviteit en media richness. Ik heb de sociale media engagement naar aanleiding van deze vier posters onder de doelgroep van TILTIL gemeten. Met als doel dat TILTIL na mijn onderzoek goed weet welke type content voor hun doelgroep het beste werkt en welke type content hun doelgroep het liefst wilt zien. Ik ben momenteel bezig met het analyseren van de data van dit onderzoek. Ik hoop dat er een significant resultaat uitkomt waar TILTIL in de toekomst mee verder kan.
Ik zou stage lopen bij TILTIL aan iedereen aanraden! Het team van TILTIL bestaat uit alleen maar gezellige jonge mensen. Er is een fijne balans tussen een formele en informele sfeer. Mijn begeleidsters en collega’s zijn streng wanneer zij dit moeten zijn en verder altijd vrolijk en gezellig. Ook is geen vraag te gek bij TILTIL.
Ik heb tijdens mijn stage vooral geleerd om zelfstandig te werken. TILTIL heeft mij tijdens mijn stage veel vrijheid gegeven. Ik moest vaak zelf creatieve ideeën bedenken en uitwerken. Dit heeft mij geleerd om zelfstandig te werken op basis van maar een paar tips van hoe het eindresultaat eruit moet komen te zien. Ik heb ook geleerd om te denken vanuit de belangen van een bedrijf waar je voor werkt in plaats van vanuit je eigen belangen te denken. Dit is iets waar ik denk ik in de toekomst veel aan zal gaan hebben.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn stageblog hebben! Als jullie vragen hebben kunnen jullie altijd een bericht achterlaten en zal ik zo snel mogelijk reageren!
Groetjes Myrthe!