CW Stageblog

Klein maar heel fijn!

AMSTERDAM – Ben jij net als ik fan van chocolade? En wil je alles leren op het gebied van communicatie en PR? Stage lopen bij De Bruijn PR heeft het allemaal.

Over De Bruijn PR

De Bruijn PR is een allround communicatieadvies en PR bureau. In 2016 besloot Marianne de Bruijn om na veel ervaring als PR adviseur bij verschillende communicatieadvies- en PR bureaus voor zichzelf te beginnen. De Bruijn PR is dus een jong bureau, maar met veel ervaring in de branche. Ze werken voor diverse opdrachtgevers zoals merci chocolade, Intigris, Nowjobs Nederland, Toffifee, Zonnatura, HG en diverse reclamebureaus.

Vanuit het kantoor dat is gevestigd op het NDSM-terrein in Amsterdam Noord worden commerciële boodschappen van zowel kleine als grote organisaties vertaald naar nieuwswaardige verhalen voor iedere relevante doelgroep. De Bruijn PR is een zeer veelzijdig bureau aangezien ze zijn gespecialiseerd in zowel corporate PR als marketing PR, online PR, recruitment PR en influencer PR. Daarnaast heeft het bureau ook nog een extra tak, namelijk De Persberichten Service. Dit is een gemakkelijke en voordelige service voor het schrijven en versturen van persberichten naar relevante media.

image0

Mijn stage

Ik ben het afgelopen semester werkzaam geweest als Communicatie en PR stagiaire. Als junior PR consultant liep ik mee op alle projecten die door het team van De Bruijn PR gedraaid werden. De stage was erop gericht om in korte periode alles over het PR vak te leren. Mijn werkzaamheden waren daarom zeer veelzijdig. Ik hield mij bijvoorbeeld bezig met het rapporteren en monitoren van PR berichtgeving, het maken en verzenden van persberichten, blogs en persuitnodigingen en het maken van content kalenders voor verschillende social media accounts.

Echter, tot mijn voornaamste werkzaamheden behoorde de ondersteuning en coördinatie van productsampling aan media en influencers. Bij een aantal klanten werd er naast online PR ook influencer PR ingezet. In dit geval werden er pakketten, vaak met een nieuw product van een merk, opgestuurd naar influencers. Het doel hiervan was om influencers enthousiast te maken over het product zodat ze hier vervolgens iets over gingen delen met hun volgers, bijvoorbeeld door een story te plaatsen op Instagram. Ik hielp nadenken met wat in het pakket moest komen om het zo ‘Insta-waardig’ mogelijk te maken. Daarnaast zorgde ik voor de inkopen, het inpakken en het versturen van de pakketten.

Klein maar fijn!

De Bruijn PR heeft drie vaste medewerkers en is daarom een klein bureau. Ik vond dit zelf heel fijn want hierdoor heb ik ondanks corona toch veel tijd op kantoor kunnen doorbrengen. Ik ben hier heel dankbaar voor, want hierdoor heb ik mijn collega’s goed leren kennen en ook zoveel mogelijk kunnen leren op het gebied van communicatie en PR. Doordat je samen op kantoor zit pik je namelijk van alles op. Er werd hard gewerkt, maar tijdens de pauzes was er altijd tijd voor een gezellig praatje. Ook werd er wanneer de corona-situatie het mogelijk maakte tijd vrij gemaakt voor een gezamenlijk uitje.

IMG_5911

Met team De Bruijn PR bij Amaze Amsterdam 

Een klein bureau maakt dat (bijna) alles wat je doet wordt gezien. Dit kan natuurlijk zorgen voor wat spanning en/of druk, maar voor mij heeft dit juist goed uitgepakt. Ik kreeg regelmatig waardering voor wat ik deed. Ook kreeg ik naarmate mijn stage vorderde steeds meer verantwoordelijkheid. Dit maakte dat ik mij echt voelde als een gewaardeerde collega van het team van De Bruijn PR. En dit alles onder het genot van een heleboel chocolade.


Posted

in

by

Tags: