‘Marketing & Event stage bij DPG Media’, dat was de vacature die ik voorbij zag komen op Indeed toen ik zocht naar een leuke stageplek. In november heb ik gesolliciteerd op deze functie en ik hoorde al snel dat ik van begin februari tot eind juni 2023 stage mocht lopen binnen het B2B-marketing team van dit grote mediabedrijf.
Als tweedejaars studente Communicatiewetenschap was ik benieuwd hoe het er in het werkleven aan toe zou gaan. Werken van 9 tot 17 in plaats van 8 contacturen per week naar de UvA. In het begin merkte ik dat ik eraan moest wennen om fulltime 5 dagen per week een ‘echte’ baan te hebben, maar omdat ik het erg naar mijn zin heb, vliegt de tijd. Naast een gezellig team en een leuke werksfeer heb ik namelijk in korte tijd al veel nieuwe dingen geleerd en gezien. In deze blog lees je de hoogtepunten van mijn stage bij DPG Media tot nu toe!
Om te beginnen mocht ik de afgelopen weken betrokken zijn bij alle Grow Live Events die het B2B-marketing team van DPG Media organiseert vanuit het platform Grow. Grow is het kennisplatform van DPG Media waar je kennis en inspiratie kan opdoen over digitale media en marketing. Op mijn eerste stagedag kwam ik aan bij Hotel Arena in Amsterdam waar Grow Live Start plaatsvond, een mediatraining voor startende mediaprofessionals. Dit was ook interessant voor mij dus, omdat ik op dat moment nog maar één dag in de mediawereld werkte! Daarna ben ik bezig geweest met de evenementen voor de fashion- en goede doelen branche. De branche-events zijn bedoeld voor specifieke klantgroepen van DPG Media, waar sprekers de aanwezigen inspireren op het gebied van digitale media en marketing. Ook ben ik vorige week naar het PSV Philips Stadion gereden voor het regio event, in dit geval regio Brabant dus. Ook hier werden de gasten geïnspireerd door verschillende sprekers over regionaal adverteren.
Op het Grow platform, gelanceerd door het B2B-marketing team, worden niet alleen interviews, cases en onderzoeken gedeeld, maar ook de maandelijkse podcast Brandkast. Ik mocht in mijn tweede stageweek mee naar de opnames van deze podcast, waarbij een collega sprak met de mede-oprichter van Patta, Edson Sabajo.
Daarnaast sluit ik elke week aan bij de redactie meeting van het Grow team. In deze meetings bespreken we ideeën voor nieuwe artikelen, cases en video’s voor op het platform.
Op dit moment ben ik bezig met een moeder- en vaderdagactivatie, waar de merken van DPG Media onder de aandacht gebracht worden bij mediabureaus. Ik ben verantwoordelijk voor de activaties en bedenk samen met het team hoe dit eruit gaat zien. Heel erg leuk!
Naast mijn werktaken werk ik mijn onderzoek uit binnen het bedrijf. Vorige week heb ik mijn survey verspreid, waarmee ik de effectiviteit van een boodschap bij het geven van een business gift meet. Bovendien houd ik mij, naast het onderzoek, bezig met de vragen die binnen het B2B-marketing team van DPG Media spelen wat betreft het geven van relatiegeschenken. Want wat geef je aan welke klant en op welke manier doe je dat?
Kortom, tot nu toe heb ik een leuke en afwisselende stageplek bij DPG Media. De komende weken zal ik verder werken aan de vader- en moederdagactivatie, mijn onderzoek en nog veel meer andere taken. Én op mijn laatste stagedag eind juni vindt het Grow Live Event plaats, het grootste evenement van DPG Grow, waardoor ik mijn stage met een feest zal afsluiten!
Leave a Reply