De afgelopen periode heb ik stagegelopen bij een recruitment adviesbureau genaamd Dutchwebshark. Het is een kleine en hele informele organisatie kwam ik snel genoeg achter na mijn eerste gesprek. Ik mocht onderdeel zijn van het marketingteam en veel verschillende projecten doen kreeg ik te horen. Dit klonk mij goed in de oren en ik mocht zelf aangegeven wanneer ik kon beginnen.
Nu ik aan het einde van mijn stage ben kan ik wel zeggen dat het eerste gevoel dat ik had ook klopte. Mijn stageperiode is voorbijgevlogen, en in die tijd heb ik veel verschillende dingen gedaan. Ik heb online campagnes gemaakt voor Facebook en Insta. Ik heb mensen geïnterviewd om er vervolgens een artikel over te schrijven en ik heb samen met m’n supervisor een meeting gehouden over de overtuigingsprincipes van Cialdini.
Dit is wel het moment dat mij het meeste is bijgebleven. Ik was met mijn supervisor in gesprek over de overtuigingsprincipes van Cialdini en hoe deze beter geïntegreerd konden worden in de organisatie. Waardoor we samen op het idee kwamen om met het gehele marketingteam ieder een overtuigingstechniek te kiezen en hoe we deze het beste konden toepassen in de organisatie. Het idee was er en de meeting was gepland. Vrijdag. Einde dag. Iedereen was gaar van de hele dag achter zijn/haar/diens laptop zitten, het perfect moment voor een meeting als deze. En het was een succes, het begon informatief en interessant en eindigde met veel gelach en een borrel. Fluitend en voldaan gingen we het weekend in.
Ik kan Dutchwebshark zeer aanraden als stage bedrijf. Als je laat merken dat je iets wil dat wordt daar echt naar geluisterd. Ik kreeg alle vrijheid om verschillende aspecten van marketingcommunicatie te ontdekken en heb aansluitend ook een toptijd gehad met (tijdelijke) collega’s.