7:30, mijn wake up light gaat af. Een half jaar geleden had ik mij niet kunnen voorstellen dat dit ooit normaal zou gaan voelen, maar tegenwoordig gaat het vroege opstaan mij best goed af. Nadat ik gedoucht en ontbeten heb, pak ik mijn laptoptas, crackers en hummus en stap ik op de fiets. Eenmaal op de Zuidas aangekomen loop ik “The Edge” – een heel groot typisch Zuidas gebouw – binnen. Nadat ik mijn pasje heb gescand, loop ik naar de lift waarna het soms, door tussenstops, zeker nog een kwartier duurt voordat ik op de elfde verdieping ben aangekomen bij Edelman, een marketing- en communicatiebureau.
Eenmaal aangekomen groet ik mijn collega’s en ga ik zo snel mogelijk achter mijn computer zitten. Mijn dag begint namelijk altijd met de ochtendmonitoring. Dit houdt in dat ik een relevantiescan doe voor gepubliceerde artikelen voor de klanten van Edelman. Wanneer ik hiermee klaar ben, is het tijd voor een welverdiend koffietje.
Eenmaal weer achter mijn bureau check ik wat er deze dag in mijn agenda (tegenwoordig geordend met kleurtjes) staat. Mijn taken bij Edelman verschillen echt van dag tot dag. De ene dag schrijf ik een persbericht over de Pumpkin Spice Latte van Starbucks, de andere dag een content piece voor een Tech-klant en een andere dag breng ik pakketjes naar het postkantoor. Soms allemaal in één dag. Het is namelijk, zoals op veel bureaus, bijna altijd erg druk. In het begin overweldigend, maar de dagen vliegen voorbij en je leert er super veel van.
Dan is het tijd om mijn meegenomen hummus en crackers erbij te pakken. In het begin nam ik mijn zelf gesmeerde boterhammen met pindakaas mee, maar ondertussen ben ik – net als mijn healthy collega’s – overtuigd van de crackers. Snoeptomaatjes en -komkommertjes zijn aanwezig om deze lunch nóg exotischer te maken. Tijdens deze lunch zitten we altijd met een grote groep aan een lange tafel, waar gezellig over van alles en nog wat gepraat wordt.
Na een half uur is het tijd om weer verder te gaan met het schrijven/ lokaliseren/ vertalen van blogs, artikelen, content pieces en persberichten; het invullen van coverage trackers; het maken van powerpoints met daarin resultaten van campagnes. Tijdens mijn stageperiode heb ik overigens niet alleen achter mijn computer gezeten. Ik was altijd aanwezig bij teammeetings, mocht helpen bij productiedagen, was aanwezig bij een mediatraining en mocht helpen bij een influencer event van Starbucks.
Ondertussen is het half zes, tijd om weer naar huis te gaan. Morgen weer een nieuwe dag waarin weer iets anders op mij staat te wachten!