CW Stageblog

Als Nannie tijdens het Amsterdam Dance Event

Omdat ik nog geen idee had over wat te doen na het behalen van mijn bachelor Communicatiewetenschap startte ik afgelopen zomer een tweede stage bij The Media Nanny – een wereldwijd bekend pr-bedrijf binnen de muziekindustrie gevestigd in Amsterdam.

In 2010 startte José Woldring haar pr-bedrijf The Media Nanny. José verzorgde vanaf het begin de pr voor Martin Garrix en haar bedrijf groeide daarna al snel uit tot een van de grootste pr-bedrijven in de muziekindustrie. Naast Martin Garrix doet haar bedrijf ook de pr voor dj-grootheden David Guetta, Oliver Heldens, Don Diablo, Joris Voorn, Sander van Doorn en Sunnery James & Ryan Marciano. Naast artiesten verzorgt The Media Nanny ook pr voor muziekfestivals als Untold Festival en Parookaville en clubs als Pacha en Ushuaïa Ibiza.

Oktober betekent in deze industrie tijd voor het Amsterdam Dance Event. Deze voorbereidingen startte al in september. Alle relevante pers komt uit binnen en buitenland naar Amsterdam tijdens deze week en dat betekent: pers!

Op woensdag 18 en donderdag 19 oktober organiseerde The Media Nanny twee persdagen in de A’DAM Toren. Alle artiesten werden verdeeld over deze twee dagen en persschema’s werden gemaakt. Contact met de journalisten en het goed laten verlopen van deze dagen was een super leuke uitdaging. Je moet in dit werkveld zeker open staan voor veranderingen op het laatste moment en snel kunnen schakelen. Vooral niet in paniek raken ook en rustig zoeken naar een oplossing wanneer pers afzegt of artiesten ineens snel weg moeten naar andere evenementen. ADE is namelijk de drukste week in eigen land voor de artiesten. Daarnaast gaat pers natuurlijk vooral naar de grootste artiesten die zij kunnen spreken.

Naast de persdagen host ook iedere artiest minstens één event in de stad. Ook heb ik twee maanden lang meegewerkt aan een project voor de Zweedse dj Avicii. Er werd een documentaire gemaakt over zijn leven en hiervoor hebben wij de pr verzorgd. Ik stond in contact met pers om zoveel mogelijk publicaties te verzamelen voor deze documentaire. Tijdens ADE organiseerden we daarbij een pers screening waarvoor ik de gasten uitnodigde en zorgde dat de screening goed verliep. Deze documentaire is ook het uitgangspunt geweest in mijn onderzoek naar het uitoefenen van pr via social media.

Tijdens het event van Martin Garrix op de vrijdagavond in de RAI hielp ik bij de persbalie en mocht ik na afloop genieten van de show. Ook eens leuk om dit van een hele andere kant mee te maken.

Op het gebied van pr heb ik enorm veel kunnen leren binnen The Media Nanny. Er wordt een actieve houding van je verwacht en wanner je laat zien wat je kunt krijg je daardoor meer vrijheden om verder te leren. Zeker een mooie stage wanneer werken in de muziekindustrie je iets lijkt!


Posted

in

by

Tags: