De afgelopen 5 maanden heb ik stage gelopen bij NutriBullet Retail Benelux, Nordics & Italy, op de afdeling Marketing, Communicatie & Sales. NutriBullet is onderdeel van de Omni Channel Group, een internationale organisatie die zich bezighoudt met het verkopen van een uiteenlopende range aan producten via retailers, televisie, telefoon en online. Het team rondom het merk NutriBullet is klein en dat maakt dat, ondanks de Corona crisis, ik vanaf het begin van mijn stage toch de mogelijkheid kreeg om een aantal dagen per week op kantoor te zijn.
In de eerste twee weken keek ik voornamelijk mee, werden mij dingen uitgelegd en mocht ik kleine projecten oppakken. Zoals het beheren van de social media platformen en het controleren van artworks. Al vrij snel kreeg ik meer verantwoordelijkheid en mocht ik een campagne schrijven voor een nieuw product en B2B samenwerkingen uitdenken. Op het begin vond ik dit lastig en had ik heel sterk het gevoel dat ik in het diepe werd gegooid. Ik ervaarde in tegenstelling tot eerdere bedrijven waar ik heb gewerkt sterk het gevoel dat ik zelf naar collega’s toe moest gaan/bellen om iets te vragen en aan te kloppen als ik iets niet snapte, in plaats van vaste vergaderingen waarin dat besproken kon worden. Een vergadercultuur miste ik destijds. Deze stap vond ik in het begin soms groot omdat ik snel al dacht dat ‘mijn vraag eigenlijk niet zo belangrijk was’. Dit maakte dat ik sommige projecten voor mij uit bleef schuiven of dat ik iets niet helemaal goed deed. Ik heb ontzettend geleerd dat het goed is om soms dingen te laten dubbel checken of voor de zekerheid iets te vragen, dat kleine extra beetje kan een groot verschil maken.
Binnen mijn stage heb ik het nieuwe product, de NutriBullet Juicer en de NutriBullet Juicer Pro geïntroduceerd op de sapcentrifuge markt van de Benelux en de Nordics. In de eerste fase heb ik de verkoopprijzen mogen bedenken aan de hand van een concurrentieanalyse en vervolgens mocht ik de lancering voorbereiden. Dit heb ik gedaan door middel van mailings, aanbiedingen voor retailers, publicaties in bladen en online. Ik vond het ontzettend leuk dat de Juicers op een gegeven moment ‘mijn project’ waren en veel collega’s met vragen of ideeën bij mij kwamen. De Juicers zijn in december geïntroduceerd en verkopen goed.
Daarnaast heb ik een onderzoek gedaan naar de tevredenheid over de interne communicatie onder de werknemers van de Omni Channel Group. Op dit moment ben ik nog bezig om dit te analyseren.
Ik heb een baan aangeboden gekregen en ben sinds vandaag (1 februari) officieel gestart met deze baan.
Een leerzame, leuke, succesvolle stage met een leuk einde! Ik blijf nog even en ga het proberen te combineren met het afstuderen van mijn bachelor communicatiewetenschap :).