CW Stageblog

Stage bij Albert Heijn

In augustus ben ik begonnen als Media Trade Marketing stagiaire bij Albert Heijn Media Services. Ik ondersteun het accountmanagement team in het verkopen van media campagnes aan alle A-merken binnen Albert Heijn. Terugkijken op mijn stageperiode heb ik enorm veel geleerd op het gebied van sales, media en digital. Ik heb meetings bijgewoond van accountmanagers waarin inspiratiesessies werden gegeven aan klanten waardoor ik goed kon observeren hoe zij presenteren en verkopen. Je leert hierbij echt waar klanten naar op zoek zijn en hoe je je aanpast aan de klant. Daarnaast werden velen trainingen gegeven over alle media middelen waarover we beschikken. Hierbij leer je veel over alle nieuwe vormen die voornamelijk digitaal zijn. Dit is heel interessant om te zien omdat bij Albert Heijn geld en mankracht zit om de nieuwste digitale middelen te bouwen. Op deze manier krijg je een kijkje in alle digitale middelen die verkocht worden aan klanten die je in de toekomst nog veel terug gaat zien bij andere bedrijven. Denk aan verschillende soorten advertenties, banners en programmatic items. Ook heb ik verantwoordelijkheid gekregen over een eigen project in de vorm van een presentatie. Ik mocht deels een eigen invulling geven aan deze presentatie en kreeg hierdoor ook de kans om met data te werken. Door de bonuskaart kan Albert Heijn goed zijn consumentengedrag analyseren. Ik mocht zelf in deze programma’s duiken en per categorie kijken wat het koopgedrag is. Hierdoor leer je hoe je op werkgebied een eigen project aanpakt, effectief communiceert en schakelt met verschillende teams en welke data nuttig is om te gebruiken. Tot slot heb ik ook een eigen onderzoek uitgevoerd, dat ging over de relatie tussen self efficacy en werktevredenheid bij het gebruik van digitale communicatie middelen. Het onderzoek zelf moet ik nog presenteren aan mijn team maar de resultaten zullen zij gebruiken om eventueel het thuiswerken beter te maken, zowel in het behalen van doelen als in de relaties met collega’s. Door covid-19 heb ik helaas mijn hele stageperiode thuis moeten werken maar ondanks dat heb ik het idee gekregen dat ik en het werk dat ik heb geleverd enorm werden gewaardeerd. Daarnaast werd er ook veel gedaan aan digitale activiteiten om toch het gevoel te hebben dat je je collega’s ziet. Bijvoorbeeld een pubquiz, een sinterklaasborrel, een technology day, een christmas borrel en persoonlijke digitale meetings met kleinere groepen waarbij je het even niet over werk ging hebben. Kortom: een leerzame, ambitieuze en gezellige stageplek voor iedereen die van hard werken en gezelligheid houdt. Een echte aanrader voor communicatie studenten die ook geïnteresseerd zijn in sales en marketing.


Posted

in

by

Tags: