Stage bij Wedding Goodiebag
Wie denkt dat de trouwbranche alleen maar rozengeur en maneschijn is, heeft dat goed mis. Tijdens de 5 maanden die ik stage heb gelopen bij Wedding Goodiebag ben ik er achter gekomen dat er achter al die rozengeur en maneschijn hardwerkende mensen zitten die alles regelen om een bruidspaar gelukkig te maken.
In september ben ik begonnen bij Wedding Goodiebag, een bedrijf dat goodiebags verstuurt naar bruidsparen die deze via de website aanvragen. Maar Wedding Goodiebag doet veel meer dan alleen maar simpel goodiebags versturen en dat heb ik met mijn eigen ogen mogen zien en ervaren. Mijn werkzaamheden binnen het bedrijf waren het bijhouden van sociale media, het schrijven van persuasieve teksten en het opzetten van een nieuw product genaamd Wedding Moodboard.
In het begin had ik vooral contact met de adverteerders om hen te attenderen dat wij een nieuw product aan het opzetten waren het Wedding Moodboard. Het Wedding Moodboard is een soort Pinterest waar bruidsparen hun eigen moodboard kunnen samenstellen maar waar de producten alleen afkomstig zijn van onze adverteerders en het dus betekent dat je de producten daadwerkelijk in Nederland kun verkrijgen. Steeds meer adverteerder kreeg ik zo enthousiast om deel te nemen aan het moodboard en vervolgens was het mijn taak om bruidsparen te attenderen op het gebruik van het Wedding Moodboard. Het opzetten en promoten van het Wedding Moodboard is dus mijn voornaamste verantwoordelijkheid geweest deze periode, maar ook kleinere taken waren aan mij toegeschreven zoals het beantwoorden van mails van zowel adverteerders als klanten en het opstellen van berichten voor social media. Ook heb ik verschillende privacy verklaringen moeten opstellen. Bij Wedding Goodiebag is een open en informele sfeer en iedereen is bereidt om je te helpen. Als je een eigen inbreng hebt dan wordt hier ook serieus naar gekeken en over nagedacht
Voor Wedding Goodiebag heb ik onderzoek gedaan naar de invloed van framing op de attitude en intentie om het Wedding Moodboard te gaan gebruiken. Hiervoor is een vragenlijst gebruikt met twee verschillende condities. Uit de resultaten is gebleken dat er geen significante resultaten zijn gevonden, er kan dus gesteld worden dat een gain frame niet een positiever effect heeft op attitude ten opzichte van het Wedding Moodboard en de intentie om het Moodboard te gaan gebruiken.
Ik zou deze stage zeker aanraden voor andere studenten, omdat ik ontzettend veel heb geleerd en steeds meer verantwoordelijkheid en vrijheid kreeg. Al met al een superleuke stage met veel mogelijkheden waar de tijd voorbij vliegt.