Hi allemaal! Afgelopen vijf maanden heb ik stage gelopen bij Hearst Magazines als Project Manager Cross Media. Tijdens mijn stage hield ik mij bezig met de branded content van de twaalf Hearst-titels zoals ELLE, Quote en Cosmopolitan samen met mijn collega’s van de Agency. Ik hield contact met veel verschillende adverteerders, maakte veel planningen en rapportages en bewaakte de redactionele vrijheid. Op een van mijn laatste stagedagen ging ik mee naar een productie dag op het kantoor van L’Oréal. L’Oréal heeft samen met Cosmopolitan een samenwerking waarbij 30 make-up artiesten strijden voor een editorial in een editie van Cosmopolitan.
7.30 – 9.00
Om 7.30 arriveerde ik op het kantoor van L’Oréal. Samen met mijn collega ontmoet ik de meiden van Crocodile (het mediabureau van L’Oréal) en de klant. We krijgen een rondleiding door de verschillende ruimtes en bespreken de planning van de dag. We hebben een strak schema en samen met Valerie ben ik verantwoordelijk voor het naleven van de planning.
De kandidaten druppelen binnen en ook de hoofdredactrice van Cosmopolitan arriveert. Zij geeft als kick-off van de dag een masterclass en ik luister mee en maak voor haar wat foto’s en video’s.
9:00 – 12:00
De productie is in volle gang. De make-up artiesten krijgen een uur de tijd om een look te maken die later geshoot zal worden. Tussendoor krijgen zij ook van Tiktok masterclasses en moeten ze een Tiktok Challenge doen. Ik loop rond tussen de studio waar wordt geshoot, en de verschillende ruimtes. Ik geef aan hoeveel tijd de deelnemers nog hebben en zorg dat zij overal op tijd aanwezig zijn.
12:00 – 13:00
Pauze! Er is een gezamenlijke lunch en proostmoment met alle deelnemers. Na een uur gaan we verder met de planning.
13:00 – 14:00
Ik heb vandaag weinig tijd om achter mijn laptop te zitten, maar ik heb toch even een momentje gevonden om mijn mail te checken en planningen bij te werken. Ik werk mijn mail bij, verwerk verschillende input van nieuwe klanten voor ELLE Smart Shopping en zorg dat een van mijn klanten een preview ontvangt van een online artikel.
Tijdens mijn stage ben ik ook verantwoordelijk voor de rapportages van de campagneresultaten. Ik zie dat verschillende KPI’s (views) zijn behaald en dat ik deze kan rapporteren. Aangezien het rapporteren tijd en concentratie vergt, kan ik dit niet tijdens deze drukke dag doen. Ik plan voor mijzelf een moment in waarin ik dit kan doen.
14:00 – 18:00
Ik klap mijn laptop dicht en loop weer even een rondje langs alle ruimtes bij L’Oréal. We lopen goed op schema, superfijn! Ik praat nog wat met de kandidaten en de meiden van het mediabureau. Er zijn een aantal kandidaten niet op komen dagen en sommige kandidaten zijn vertraagd, dus we moeten wat schuiven in de planning.
Het kantoor van L’Oréal en de branding van de make-up campus is echt geweldig! Samen met mijn collega maak ik wat content voor onze eigen socials.
18:00
It’s a wrap! De dag is klaar en het was een groot succes. Mega benieuwd wie de winnaar is en in de nieuwe Cosmopolitan zal verschijnen. Ik neem afscheid van iedereen en ga lekker naar huis.