CW Stageblog

Leren PR’en bij MaisonPR

Mijn stage bij MaisonPR loopt bijna op zijn einde, dus tijd om terug te blikken! MaisonPR is een PR- en communicatiebureau met specialisatie in Beauty, Fashion & Lifestyle. MaisonPR werkt samen met verschillende merken in deze sectoren, zoals De Kuyper, Huda Beauty, L’Óreal, Mexx, Sloggi, Park Plaza Hotels en nog velen anderen. Ik mocht voor 14 weken lang onderdeel zijn van het Lifestyle team, waar ik De Koninklijke Kuyper en Park Plaza Hotels & Resorts aan de slag ben gegaan. Voor deze twee mooie merken regelden wij de PR, oftewel de Public Relations. Wij zorgen er dus voor dat de merken door middel van pers en influencers meer bekendheid krijgen. Van e-mailen met pers tot evenementen organiseren tot het schrijven van persberichten, je leert hier van alles met betrekking tot PR!

Ik heb hier dus enorm veel mogen doen en veel mogen leren in het vakgebied van de PR. Zo heb ik mijn schrijf skills verbeterd door het schrijven van persberichten, heb ik geleerd hoe je merken op bepaalde manieren kan promoten. In de eerste zes weken heeft mijn stagebegeleider mij heel veel geleerd en mij meegenomen in alle werkzaamheden van A tot Z, van meetings tot restaurant reserveringen tot de evenementen zelf.

Helaas door wat interne veranderingen waren de laatste acht weken wel wat minder uitdagend voor mij en waren de verschuivingen binnen het bedrijf te merken, waardoor er even tijdelijk ook minder vraag vanuit klanten komt. Ook dit was leerzaam; soms zijn er veranderingen binnen bedrijven en soms gaat het ook even niet goed. Dit leerde mij om flexibel te zijn en te accepteren dat het even zo was.

Een stage bij MaisonPR raad ik aan, als het bedrijf weer stabieler is. Het bedrijf heeft hele leuke merken om mee samen te werken voor jonge mensen, maar een stabiele bedrijfssfeer is ook fijn. Omdat het een klein bedrijf is, merk je veranderingen snel en is stabiliteit en duidelijkheid belangrijk. Als je een stage zoekt vanaf oktober/november, raad ik je zeker aan om een kijkje te gaan nemen bij MaisonPR!

Tijdens mijn stage heb ik onderzoek gedaan naar de koopintentie van Peachtree, als er wel of geen influencers aanwezig zijn in de advertentie. Zowel MaisonPR en de Kuyper zijn geïnteresseerd in de resultaten en de conclusie of influencermarketing werkt voor welke doelgroep. MaisonPR kan hiermee de klant en andere klanten beter informeren over de positieve effecten van influencermarketing.

Al met al vind ik de PR wel een enorm leuk vakgebied en lijkt het mij erg leuk om in dit vakgebied verder te gaan na mijn stage. De diversiteit en het stukje creativiteit door bijvoorbeeld schrijven en evenementen bedenken spreekt mij erg aan, maar ook het regelen en het managen van bepaalde zaken past goed bij mij. Ik ben dankbaar voor alles wat ik bij MaisonPR heb geleerd en neem mijn kennis met mij mee, misschien wel voor een mooie toekomst in de PR!


Posted

in

by

Tags: