Rond 9 kom ik aan op ons kantoor bij het Leidseplein in Amsterdam. Bij aankomst zet ik mijn spullen neer bij mijn bureau en maak ik eerst een koffietje voor mezelf bij onze geweldige koffiemachine. Ik open mijn laptop en start met het beantwoorden van chats en mails die ik heb ontvangen. Ik kijk wat er vandaag live gaat van de campagnes die wij opzetten in samenwerking met andere merken. Denk aan ICI Paris XL, Kruidvat, 100%NL, Colgate en nog veel meer. Ik plan de campagnes in en zorg ervoor dat op het moment dat een artikel live gaat alles daaromheen ook klaarzet, denk aan een pop-up, banners, meta-advertenties, TikToks, Instagram Reels. We zetten van alles in voor een campagne.
We gebruiken verschillende programma’s waar ik eerder nog nooit mee had gewerkt: Meta business manager om advertenties te maken, Contentful voor het aanpassen van de website, Spotler, TikTok ads manager en nog veel andere. Ik zet verschillende beeld- en videoadvertenties klaar en zet ze live.
Ik ga alle lopende campagnes updaten, zijn alle targets al behaald? Wat moeten we doen om de niet behaalde targets te halen? Welke advertentie heeft het goed gedaan? Op deze manier houd ik alle lopende campagnes in de gaten. Ik zie dat er een nieuwe campagne live gaat en ik check de planning of ik er een plekje voor kan vinden. Ik geef een seintje aan de content stagiaire dat er ook een Instagram story live moet. Zo deel ik alle taakjes uit die voor de opzet van de campagne van belang zijn. Wanneer het tijd is dat de campagne live gaat, zet ik alle advertenties en boosts aan en bedenk er een leuke caption en titel bij zodat de cijfers gaan lopen.
Het contentteam heeft input gevraagd voor Instagram en TikTok, dus ik scroll om nog wat leuke lifehacks te vinden die we op kantoor kunnen uitproberen voor TikTok. Met de lunch wandel ik met nog een aantal andere stagiaires naar de Albert Heijn om een lekker broodje te halen. We kunnen lekker buiten zitten aan de picknicktafel om te lunchen.
Terug binnen zoek ik wat leuke artikelen uit van onze website waarvoor ik een paar leuke posts op Pinterest kan maken, ik ben hier heel vrij in en kan dus zelf wat leuke plaatjes zoeken. Het nieuwe maandelijkse magazine komt binnen en ik help met het tillen van de dozen uit de bus naar ons magazine rek, tuurlijk mag ik er eentje mee naar huis nemen 🙂
Alle cijfers van een campagne zijn behaald! Ik begin met het opmaken van een rapportage om aan de klant te laten zien wat we met &C gedaan hebben. De data uit Google Analytics en Meta Business Manager tover ik om tot een makkelijk begrijpbare rapportage met leuke foto’s van de campagne. Zo is er weer een campagne afgerond! Om 5 uur stap ik weer op mijn fiets naar huis en is mijn dag bij &C weer voorbij!