Sinds februari loop ik stage bij Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis op de communicatieafdeling. De stichting bestaat uit een groep dames en richt zich voornamelijk op fondsenwerving, communicatie en finance. Tot nu toe heb ik hier veel plezier. Ik zal je meenemen naar een dag die ik het allerleukst heb ervaren.
Heel veel dingen worden hier vaak last minute besloten, en zo werd er binnen een maand besloten dat we een nieuwe brand identity wilden. In het begin dacht ik, “super cool, dan weet je hoe dit loopt.” Al snel ontdekte ik echter dat hier echt veel tijd in gaat zitten en dat het bijna onmogelijk is om dit last minute te doen.
Mijn taken voor de nieuwe brand identity omvatten het opzetten van de interne campagneweek door middel van een draaiboek. Dankzij de relaties van mijn collega konden we Roxy Dekker en Flemmig regelen voor deze interne week, wat natuurlijk super leuk is voor de kinderen die in het ziekenhuis liggen. Daarnaast was het mijn verantwoordelijkheid om de website om te zetten naar de nieuwe identiteit met de net nieuw geschoten foto’s die we nu gaan gebruiken als content. Ook de nieuwskrant kwam uit in deze nieuwe stijl, waar ik samen met mijn collega aan heb gewerkt. Tot slot was ik verantwoordelijk voor de canvas tassen met ons nieuwe logo erop. Ik had dat nog nooit eerder gedaan en wist ook niet hoe je zo’n offerte moest opvragen. Al met al is het goed gekomen.
Een normale dag begint met een half uurtje opstarten, koffie pakken en even kletsen. Daarna starten we met een team meeting van een uur, waarna iedereen aan zijn taken begint. Voor mij ziet de dag er vaak als volgt uit: werken aan de nieuwskrant, teksten schrijven, en social media posts maken. Tijdens de lunch eten we vaak gezamenlijk, en na de lunch zijn er vaak individuele overleggen of grotere afspraken, zoals interviews met mensen. Aan het einde van de dag sluit ik de dag af met het checken van de socials en de gezamenlijke mailbox.