Ik heb de afgelopen 6 maanden bij de Shelter stagegelopen. Dit is een Amsterdamse nachtclub in de ‘kelder’ van de A’DAM toren. De Shelter staat als een van de weinige clubs van Nederland in de Top100 club in de wereld volgens DJ Mag. Het is voornamelijk een houseclub, waar de grootste dj’s van Nederland, en soms zelfs van de wereld een plaatje komen draaien. Tijdens mijn stage hield ik me vooral bezig met de marketingafdeling van de club. Dit houdt in dat je je bezighoudt met de sociale media van de club zoals de Instagram, Facebook en Resident Advisor pagina. Hierbij doe je posts en story’s, maar geef je ook (professioneel)antwoord op gestelde vragen via Direct Message. Daarnaast moet ook de website er bijvoorbeeld steeds strak uit blijven zien. Je leert dus hoe de website in elkaar zit, iets waar je later misschien nog wat aan hebt. Daarnaast ben je één keer per week zelf in de club om content te schieten. Dit doe je met je telefoon voor ‘live’ story’s, maar ook met een camera. Hierdoor leer je dus ook filmen.
Mijn onderzoek ging over wat bezoekers nou trekt om naar de Shelter te gaan, en of daar een verband mee is met het loyaal zijn aan de club. Of ze dus nog een keer terug zullen komen, en het zullen aanbevelen aan hun vrienden en familie. Omdat de club sinds begin februari is vernieuwd, was het voor mij (en de club) dus heel interessant om hiernaar te kijken.
De werkomgeving is daarnaast superrelaxed. Het team is heel jong (gemiddeld ongeveer 25 jaar oud) waardoor je waarschijnlijk veel raakvlakken hebt wat betreft interesses. Als je dus de ambitie hebt om later (of gewoon nu) iets in het nachtleven of in de evenementenbranche te doen, zou ik het zeker aanraden!