Wanneer ik aankom op het kantoor in Zaandam kom ik een collega tegen, we besluiten samen een koffie te halen en even bij te kletsen. Vervolgens kom ik aan op de afdeling, ik open mijn mail en plan mijn dag in. Vandaag is het een redelijk rustige dag, ik kan even werken aan mijn onderzoek voordat ik om 10:00 mijn eerste meeting heb. Tijdens de standup meeting nemen we de sprint (periode van twee weken) van de lopende actieperiode door. Hierbij kijken we hoe alles ervoor staat, wat er nog moet gebeuren en waar mensen eventueel nog hulp bij nodig hebben. Hierna gaan we met het team gezamenlijk lunchen in de kantine.
In de middag ga ik mee naar een marketing meeting waarbij gekeken wordt naar de invulling van het volgende actiethema. Daarna doe ik nog wat standaard administratieve taken, ik moet vandaag de actieschapkaartjes voor de winkel in het systeem zetten. Niet de meest enerverende klus, maar wel een typische ‘stagiaire klus’. Het stage lopen bij Gall & Gall kan af en toe hectisch en stressvol zijn, er zijn veel deadlines en retail is elke dag anders. Soms zijn er last minute (prijs)wijzigingen terwijl het reclamemateriaal al is gedrukt. Dan moet er gedacht worden in oplossingen. Ik maak dan een winkelbericht, waarbij ik uitleg wat er gewijzigd is en hoe winkels dit kunnen aanpassen zodat het duidelijk is voor de klant. Dit berichtje post ik op het interne communicatie kanaal wat het hoofdkantoor heeft samen met de winkels. Vervolgens kijk ik op Salesforce, een support kanaal voor de winkel. Hierin kunnen zij vragen stellen. Zoals ik al had verwacht, zijn er meerdere cases binnengekomen over deze prijswijziging, deze beantwoord ik allemaal netjes.
Einde van de middag werk ik aan een vragenlijst over de verschillende kanalen die op het kantoor van Gall & Gall gebruikt worden. Het is voor sommige mensen onduidelijk waar ze bepaalde bestanden kunnen terugvinden, en het promoproces lijkt af en toe niet efficiënt ingedeeld. Om hier inzicht in te krijgen en het voor iedereen makkelijker en overzichtelijker te maken heb ik een uitgebreide vragenlijst opgesteld. Nu maar hopen dat veel mensen dit gaan invullen en dat het bruikbaar is om de manier van werken te verbeteren.
Een interessante leerervaring tijdens deze stage is het samenwerken met verschillende typen mensen. Sommige mensen zijn erg direct en verwachten heel veel van je, iets wat ik af en toe wel lastig vind aangezien ik hier ben om te leren. Wat ik onder andere leer in deze stage op persoonlijk vlak is ‘nee’ zeggen wanneer iets te druk is voor mij. Op het begin vond ik dat heel lastig omdat ik een goede indruk wilde achterlaten. Nu ik wat langer bezig ben merk ik dat ik mezelf ook help door af en toe nee te zeggen, daardoor maak ik het minder stressvol voor mezelf.