CW Stageblog

Mijn Marketing-stage bij Somention

In augustus 2021 begon ik als Marketing & Social Media stagiaire bij het Rotterdamse social media bureau Somention. Als online marketing- en communicatiebureau, is Somention gespecialiseerd op gebied van alles rondom social en houdt het bedrijf zich vooral bezig met het vertellen van het verhaal achter een heleboel toffe merken, waaronder TUI Nederland, Senseo, Bepanthen en Leen Bakker.

De afgelopen 5 maanden heb ik tijdens mijn stage de Marketingmanager ondersteund bij haar werkzaamheden en mij beziggehouden met de marketing voor Somention zelf, zowel intern als richting de klanten van het bedrijf. Eén van mijn taken was het doorlopend onderhouden van de social media pagina’s van Somention, waarbij ik op dagelijkse basis zowel visuele als tekstuele content creëerde. Aansluitend hierop was ik verantwoordelijk voor het Community Management van Somention. Om voor meer interactie te zorgen op de social pagina’s van het bedrijf ging ik dan ook dagelijks in gesprek met volgers en (potentiële) klanten. Tot slot, kreeg ik regelmatig de opdracht om persberichten te schrijven, zowel voor op de website als in Marketing-gerelateerde online magazines als Adformatie en de Marketing Tribune.

Wanneer ik terugkijk op mijn stageperiode bij Somention heb ik enorm veel geleerd. Ik heb mijn creativiteit meermaals de vrije loop kunnen laten gaan bij het meedenken over nieuwe content en het schrijven van pakkende teksten, met als uiteindelijke doel het genereren van meer zichtbaarheid en naamsbekendheid voor Somention. Daarnaast was het, o.a. in mijn taak als Community Manager, een leerzame uitdaging om echt te functioneren als ‘stem’ van het bedrijf op social media. Ik heb mezelf op zowel persoonlijk als professioneel vlak ontwikkeld en ben erachter gekomen hoe het is om de kennis die ik de afgelopen jaren heb opgedaan tijdens mijn Bachelor toe te passen in de praktijk. Met het oog op de toekomst, kan ik concluderen dat het vakgebied Marketing me heel erg aantrekt en dan voornamelijk in de richting van marketing op social media. Ik ben ervan overtuigd dat social media een alsmaar groter wordende rol gaan spelen in onze maatschappij. Daarom zou ik later graag bij een groot, tof merk willen werken en daarbij de focus willen leggen op het creatieve, waarbij ik mij bezig wil houden met content creatie, strategie en copywriting, gezien hier echt mijn passie ligt. Tot slot, ben ik er tijdens mijn stage achter gekomen dat het iets gedurfder en brutaler zijn, in de marketingwereld wel mag en juist erg gewaardeerd wordt. Dit zal ik zeker ook zeker meenemen!

Al met al heb ik veel nieuwe, positieve ervaringen opgedaan en mijn allereerste stappen gezet op professioneel gebied, waar ik de rest van mijn carrière nog zeker veel aan zal hebben. Een stage bij social media bureau Somention wanneer je los bent op alles social (denk aan Insta, TikTok & Facebook) is dan ook zeker aan te raden!


Posted

in

by

Tags: