AMSTERDAM – van Stagiaire tot Junior Project Manager bij influencer management en social media strategy bureau L’AGENCY
De afgelopen 6 maanden heb ik stage mogen lopen bij een van de eerste influencer management en social media strategy bureaus in Nederland: L’AGENCY. Na deze intensieve en leerzame maanden kan ik met zekerheid zeggen dat er geen enkele stage zo goed bij mij had kunnen passen, als studente met een onuitputtende nieuwsgierigheid naar de wereld van social media. Met een specialisatie in de velden van beauty, lifestyle en fashion is L’AGENCY een elegant bedrijf, onderscheidend door hun expertise en gracieuze huisstijl. Met een klein maar gedreven team van 4 meiden heb ik werkelijk het meeste kunnen maken van mijn stagiaire-dagen, en ben ik meer te weten gekomen over alle ins & outs van influencer marketing.
Over L’AGENCY
Bij L’AGENCY werken we bovenal vanuit 2 pillars: WE REPRESENT en WE CREATE. Dit betekent dat waar we enerzijds een groep van 12 unieke en creatieve influencers vertegenwoordigen als talent management (waaronder Romy Boomsma, Yara Michels, Nicole Huisman en meer), we ook gespecialiseerd zijn in het creëren van originele strategische content, waarmee we klanten helpen hun verhaal te vertellen.We zijn betrokken bij het creatieve en commerciële proces – van brainstorm tot realiteit – en hebben ruime ervaring in de wereld van creatieve productie, opgedaan bij verschillende projecten met prestigieuze klanten.
Stage bij L’AGENCY
Als stagiaire bij L’AGENCY ben je een werkelijke allrounder: je biedt ondersteuning op een uiteenlopend spectrum van taken. Waar er natuurlijk ook office taken bij de stage inbegrepen zitten en je als stagiair er voor zorgt dat het kantoor er verzorgd uitziet, zijn er tal van mogelijkheden voor eigen input en uitdaging. Als stagiair beheer je o.a. de socials van L’AGENCY en ga je dus aan de slag met het plannen en creëren van content, waarmee je klanten van L’AGENCY aanspreekt en aantrekt. Van het bijhouden van de Instagram feed tot het schrijven van levendige teksten voor de Journals op de website: creativiteit en consistentie zijn key! Verder heb je contact met de talenten over events en giftings, bied je hen ondersteuning waar nodig, regel je barter deals, draag je bij aan de planning van events en teamuitjes, stel je uitgebreide statistieken rapporten op met behulp van Excel en maak je bovenal deel uit van een team waarin jouw input, mening en aanwezigheid meer dan worden gewaardeerd. Bij L’AGENCY leer je je zwakte- en sterktepunten kennen en ontdek je waar jouw eventuele expertise in de abstracte wereld van social media marketing ligt.
L’AGENCY Highlights
Voor mij is één van de hoogtepunten de bijdrage die ik heb kunnen leveren bij de influencer campagnes geweest, waarbij L’AGENCY als project manager een klant tijdens een gehele campagne van A tot Z heeft ondersteunt en geadviseerd. Ik heb inzicht gekregen in hoe dergelijke onlinecampagnes worden opgepakt en uitgevoerd, en bovenal heb ik een actieve rol kunnen spelen gedurende het gehele proces. Van onderhandelingen over budgetten tijdens de outreach fase, tot het opstellen van briefings en het geven van feedback tijdens de content creatie. Tevens is het voor mij ook een hoogtepuntje geweest dat ik mezelf er geen enkele keer op heb betrapt geen zin te hebben om naar stage te gaan: naar mijn mening een teken dat de stage en het bedrijf een goede match zijn geweest. Ik kan dan ook niet wachten mezelf nog meer te ontwikkelen de komende tijd, door als Junior Project Manager mijn avontuur bij L’AGENCY voort te zetten.
Leave a Reply