CW Stageblog

HEARST has got them all!

Al voordat ik deze opleiding begon wist ik zeker dat ik stage wilde lopen bij een mode tijdschrift. Toen het eenmaal zover was en ik begon met zoeken zag ik meteen waar ik naar opzoek was; Campagne marketing stage bij HEARST Netherlands voor o.a. ELLE, ELLE Decoration, JAN, Harper’s Bazaar en Cosmopolitan.

Eind augustus begon ik met de stage bij HEARST Netherlands. Om 09:30 werd ik op het grote kantoor aan de Moermanskkade verwacht. Vol enthousiasme liep ik het kantoor binnen en ontmoette ik direct een van de andere stagiaires. Samen liepen we naar boven, waar ik mijn stagebegeleidster en andere collega’s ontmoette. Het was een fijne sfeer en iedereen was ontzettend aardig. Maar Hello girlbosses! Het werd me al snel duidelijk dat het een harde wereld is met veel glamour en gedreven vrouwen.

Mijn stage was gevestigd op de B2C afdeling, waar ik een half jaar heb gewerkt als stagiaire subscription marketeer. Helaas volgde ik mijn stage voor het grootste deel vanuit huis. Tijdens deze stage heb ik me vooral bezig gehouden met het opstarten en uitrollen van campagnes voor alle vrouwentitels. Aan het begin van mijn stage waren de meeste deals met toffe merken al gesloten en was het mijn taak de campagne te starten. Dit zorgde eigenlijk voor een verscheidenheid aan taken. De ene samenwerking was al ver van te voren aangegaan, waardoor er veel tijd was om alles klaar te stomen voor live gang, terwijl de andere samenwerking tussen neus en lippen door kwam en er hals over kop allerlei briefings naar de redacties moesten worden gestuurd. Dit maakte de stage wel èxtra leuk en uitdagend. Door de drukke werksfeer heb ik geleerd om goed te plannen en om te kunnen gaan met een hoge werkdruk en last minute aanvragen. Snel schakelen en flexibiliteit was prioriteit.

Het leukste  maar ook het spannendste aan mijn stage was dat ik veel verantwoordelijkheid kreeg. Al vroeg in de stage werd ik losgelaten in de werkzaamheden en was er veel ruimte om mijn eigen creativiteit in te brengen. Ik hield me bezig met het hele campagne ritueel van A-Z. Zo maakte ik een campagne planning, richtte ik een Campagne Aanvraag formulier in, schreef ik teksten voor in het magazine, zorgde ik dat de fotografie werd gedaan en briefte ik de vormgeefster over hoe de uitingen voor social media, de email en de nieuwsbrief eruit moesten komen te zien. Naast mijn vaste werkzaamheden had ik veel contact met andere redacties. Wij gaven namelijk precies aan hoe zij de werf pagina’s moesten indelen en welke commerciële/creatieve teksten en afbeeldingen er gepubliceerd moesten worden.

Tijdens mijn stage heb ik de Surprise box campagne voor ELLE, JAN, Harper’s Bazaar, Women’s Health en Cosmoplitan onder mijn verantwoording gehad. Van het inrichten van de surprise boxen tot aan het creëren van online en offline uitingen. Erg leuk om te zien, dat deze campagne zo goed liep en binnen mum van tijd uitverkocht was! 🙂

IMG_5902 2


Posted

in

by

Tags: